tisdag 14 oktober 2014

Utedag = höststädning

Idag har vi spenderat utomhus med att städa ute så som att röja i rabatterna, städa i vedskjulet/förrådet, tömma krukorna och städa och sortera bland leksakerna genom att kasta sånt som är trasigt och ställa in leksakerna för vintern .
Skönt när det är gjort men än är vi inte klara , behöver nog minst en heldag ute till för studsmattan ska demonteras, altanen ska tvättas av, balkongen ska städas och allt skräp som nu är i släpkärran ska slängas på återvinningsstationen . Har man hus har man jobb sägs det och det stämmer !
Men det ska bli väldigt skönt när allt är gjort och det är snyggt ute .

Förutom att städa har jag idag varit på mitt första möte hos en friskvårdskonsult och det gav mig inspiration och motivation till att göra något med mig själv och börja ta steget till att må bättre och ev. Gilla det jag ser i spegeln men än är det en bit dit . Men skam den som ger sig ? Vi skulle än inte börja med att försöka göra något åt vikten utan först börja med att få in rutiner så som matvanorna och att få komma ut och gå en promenad .
Nästa gång jag ska dit är den 4 november så får vi se hur det har gått tills dess men än så är jag motiverad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar